"Racisme is nooit weggeweest, het blijft maar doorgaan"

Afrorepublic
0
"Racisme is nooit weggeweest, het is er altijd geweest," zegt ze tegen de interviewster op de Black Lives Matter-bijeenkomst in Arnhem.  Op de vraag waarom ze er per se bij wilde zijn antwoordt ze: "ik wilde ook naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. We moeten een keer gehoord worden, want het is elke keer hetzelfde. Het blijft maar doorgaan, het racisme. Overal."

Ze ervaart het ook in het dagelijks leven. "Ik heb al vanaf kleins af aan meegemaakt. Ik ben geadopteerd. Ik was anders dan anderen. Ik had blanke ouders. Ik ben zelf donker. En elke keer was het: ja, jij bent donker, jij hoort hier niet. Op het voetbalveld. Overal. Ik heb echt altijd meegemaakt."

Zie het interview in de video.

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)