Henk ten Cate: "Ik had niet de ballen om racisme te melden." (In Dutch)

Afrorepublic
0
“Eindelijk, zou ik zeggen," antwoordt voetbaltrainer Henk ten Cate op de vraag wat hij vindt van de Black Lives Matter-beweging. Tijdens een uitzending van Ziggo Sport praten Henk Ten Cate en Ruud Gullit over hun ervaring met racisme en over de protesten in Nederland.

Ten Cate vervolgt: "En het is niet iets van vandaag of gisteren. En het is ook niet van vorig jaar. Het is al heel lang gaande, maar het is nooit onderkend geweest. Er is nu een groep mensen, en met name als je praat over de groep sporters, die het niet meer pikt en die daadkrachtige statements maakt. Het betreft dingen die mij ook zijn overkomen, jaren geleden. Alleen had ik niet de ballen om het te melden. Misschien ook wel omdat ik alleen stond, maar het is voor mij wel heel herkenbaar."

Zie het interview in de video.

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)